سایت تخصصی گیاهان دارویی.بزرگترین مرجع گیاهان دارویی. درمان ساده بیماریها با گیاهان دارویی.خواص میوه ها.خواص سبزی ها .داروهای گیاهی.اطلاعات دارویی.درمان لاغری.درمان چاقی.بیماریهای شایع.اخبار سلامت.اخبار پزشکی.تریاژ.
تندرستی را در طبیعت جستجو کنید 
قالب وبلاگ
نویسندگان
ابر برچسب ها
<>

 

http://up.funshad.com/images/900400tgps5mtsnwjnt.gif


رژیمی برای كاهش فشار خون


 


سالهاست كه پزشكان برای كاهش فشار خون مصرف كم نمك را پیشنهاد كرده اند.. اما امروز آنها رزیم غذائی را كه حاوی میوه جات.. سبزیجات و محصولات لبنی كم چرب است توصیه میكنند. در تحقیقاتی كه پزشكان انجام دادهاند. متوجه شدند مصرف میوه سبزی . لوبیای خشك و محصولات لبنی كم چرب باعث كاهش فشار خون می شود و بهتر از هر داروی دیگری درمان را آسان می كند.

نتایج تحقیقات جدید نشان داد:


مصرف میوه و سبزی باعث كاهش فشار خون می‌شود

پژوهش‌ها نشان داده است كه مصرف منظم میوه و سبزی در دوران كودكی می‌تواند به كاهش فشار خون آنها در اوایل دوران بزرگسالی كمك كند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران واحد علوم پزشكی تهران، محققان دانشكده پزشكی بوستون در تحقیقی كه روی 95 كودك سه تا شش ساله انجام دادند دریافتند كه مصرف روزانه چهار وعده میوه و سبزی و دو وعده لبنیات در این سنین باعث می‌شود كه فشار خون در اوایل بزرگسالی به طور قابل توجهی پایین‌تر بماند.

كودكانی كه از این رژیم غذایی استفاده می‌كردند در هفتمین سال پیگیری، دست كم هفت میلی‌متر جیوه فشار خون پایین‌تری دارند. با این رژیم غذایی به راحتی می‌توان ابتلا به فشار خون را به تأخیر انداخت و به طور حتم هر چه فشار خون دیرتر ایجاد شود، احتمال ابتلا به عوارض آن هم كمترست


خوردن سیب‌زمینی به كاهش فشارخون كمك می‌كند


دانشمندان اعلام كردند: خوردن سیب‌زمینی خیلی بیشتر از آنچه كه پیش‌تر از آن گفته می‌شد برای بدن سودمند است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، به نقل از شبكه خبری بی.بی.سی،‌ دانشمندان اعلام كرده‌اند كه خوردن سیب‌زمینی به دلیل وجود مواد شیمیایی خاص در این ماده غذایی می‌تواند در پایین آوردن فشار خون مؤثر باشد. این دانشمندان اعلام كردند كه وجود ماده شیمیایی به نام كوكومنیس در سیب‌زمیینی در كاهش فشار خون مؤثر است. آنها همچنین توصیه كرده‌اند كه پختن سیب‌زمینی می‌تواند بهتر از سرخ ‌كردن آن خواص آن را حفظ كند


انار ‌مؤثرترین كاهنده فشار خون


فواید دارویی انار توسط پزشكان مورد تایید قرار گرفته و در طب سنتی از آن به عنوان داروی ضد انگل، ضد اسهال،‌ تقویت كننده قلب، جمع كننده پوست و برای درمان زخم‌های دهان، خونریزی لثه، بواسیر خونی و زخم معده استفاده می‌شود.

 به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، اخیرا پزشكان عصاره‌های گوناگونی از قسمتهای مختلف درخت انار تهیه كرده و تحت آزمایشات فارماكولوژی قرار داده‌اند تا بتوانند ماده موثری را كه فشار خون را پایین می‌آورد جدا كنند. این میوه دارای حداكثر توان پایین آورندگی فشار خون در بدن و ضد اسپاسم است.


چیپس و پفك عامل ابتلا به فشارخون


 مصرف زیاد چیپس و پفك، افراد را در دوران پیری مستعد ابتلا به فشار خون می‌كند.  انسان محور توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و تغذیه، عمده نیاز هر موجود زنده است و تغذیه مناسب جایگاه رفیعی نسبت به چند دهه گذشته به جهت تغییر الگوی بیماری‌ها پیدا كرده است.

 <یك الگوی تغذیه مناسب عامل مهمی در پیشگیری برخی از بیمارها همچون دیابت، قلب و عروق، چاقی و یا اختلال در چربی‌های خون است و این امر حتی از بدو تولد نوزاد تا دوران سالمندی موثر است


خوردن سبزیجات فشار خون را كم می كند

 
سلامتیران: نتایج تحقیقات دانشمندان كالج سلطنتی لندن نشان داد كسانی كه حبوبات، سبزی و میوه بیشتری مصرف میكنند، كمتر دچار بیماری فشارخون بالا می شوند.


به گزارش رویترز، این دانشمندان درطول 6هفته اندازه گیری فشارخون 4 هزار و 007 فرد 04 تا 95 ساله ساكن انگلستان، آمریكا، چین و ژاپن، دریافتند، میانگین فشارخون كسانی كه پروتئین گیاهی بیشتری با منشا غلات، حبوبات، سبزی و میوه مصرف میكنند، كمتر از كسانی است كه پروتئین حیوانی مصرف می كنند.

نتایج این تحقیق نشان داد، پروتئین های گیاهی حاوی مقادیر بالای فیبر و منیزیم هستند كه توضیحی برای تاثیر آنها بر فشارخون است. این پروتئینها همچنین دارای اسیدهای آمینه یا به عبارتی واحدهای سازنده پروتئینی هستند كه به كنترل فشار خون كمك می كنند.

رژیم غذایی سالم فشار خون را كم می كند


 بیش از20 سال تحقیقات دانشمندان نشان داد، رژیم غذایی سالم از ابتلا به فشارخون بالا جلوگیری می كند. به گزارش رویترز، دانشمندان انجمن قلب آمریكا دریافتند، رژیم سرشار از میوه و سبزی همراه با افزایش مصرف پتاسیم وكاهش دریافت سدیم روش مطمئنی در كنترل وكاهش فشارخون بالا است .

پروفسور لورنس اپل از دانشگاه جان هاپكینز بالتیمور و سرپرست گزارش انجمن قلب آمریكا اظهار داشت: پتاسیمی كه در موز، هندوانه وسیب زمینی وجود دارد، عنصری شیمیایی و الكترولیتی است كه موجب عملكرد طبیعی سیستم قلب و عروق و اعصاب می شود و بهترین روش دریافت آن مصرف روزانه 8 تا01 وعده میوه و سبزی است و مصرف كم فرآورده غذایی مصنوعی نیز بهترین راه برای كاهش سدیم است


 تغذیه نقش موثری در كاهش فشار و چربی خون دارد

در صورت وجود منشا ژنتیكی در فشار و چربی خون، تغذیه مناسب به تنهایی موثر نخواهد بود.

 افزایش فشارخون به عروق و قلب آسیب می‌رساند و سیگار كشیدن و كم تحركی نیز باعث بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

براساس نظر كارشناسی متخصصان تغذیه‌سازمان بهداشت جهانی، مصرف روزانه نمك برای هر فرد پنج گرم در روز تعیین شده است.

روغن دانه انگور باعث کاهش فشار خون


محققان دانشگاه کالیفرنیا در داووس گفتند روغن به دست آمده از دانه های انگور، فشار خون افراد مبتلا به بیماری متابولیسم را کاهش می دهد. 
محققان با بررسی 24 بیمار دارای مشکل سوخت و ساز دریافتند اغلب این افراد در معرض ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند.

آن ها با دادن دارو به یک سوم این افراد و دادن 150 میلی گرم تا 300 میلی گرم روغن دانه انگور و بررسی فشار خون آن ها طی 12 ساعت دریافتند کسانی که روغن دانه انگور مصرف کرده بودند، فشار خون متعادلی داشتند.
براساس این تحقیق مصرف میزان زیادی از این روغن همچنین باعث کاهش میانگین گلسترول خون افراد بیمار می شود.


تاثیر گوشت قرمز در افزایش فشار خون


تحقیق نشان داد خوردن گوشت قرمز باعث ایجاد ناراحتی های جسمی و افزایش فشار خون می شود.
محققان آمریكایی گفتند نمك ، دلیل اصلی افزایش فشار خون نیست بلكه دلایل دیگری مثل خوردن گوشت قرمز در ایجاد این مشكل ، تاثیرگذارند.
محققان با بررسی 4800 جوان و مطالعه در سیستم غذایی آن ها به مدت پانزده سال ، دریافتند دلیل اصلی افزایش فشار خون در این افراد ، مصرف گوشت قرمز است.
پزشكان توصیه می كنند باید خوردن سبزیجات ، میوه و حبوبات را جایگزین گوشت قرمز كنید.


كافئین، فشارخون را بالا می‌برد‌ 


براساس‌ یافته‌های‌ جدید، میزان‌ مصرف‌ مواد كافئین‌دار در طول‌ روز به‌طور مستقیم‌ با سطح‌ فشارخون‌ اطفال‌ و نوجوانان‌ در ارتباط‌ است. در مطالعه‌ای‌ كه‌ بر روی‌ 82 نوجوان‌ در دانشگاه‌ جورجیای‌ آمریكا به‌ انجام‌ رسید، معلوم شد كه‌ با افزایش‌ میزان‌ دریافت‌ كافئین‌ روزانه، میزان‌ فشارخون‌ فرد نیز افزایش‌ پیدا می‌كند.

پزشكان‌ معتقدند با توجه‌ به‌ احتمال‌ تاثیر كافئین‌ در ایجاد فشارخون‌ بالا، حداقل‌ در مورد نوجوانانی‌ كه‌ در خطر ابتلا به‌ این‌ بیماری‌ قرار دارند (نظیر نوجوانانی‌ كه‌ سابقه‌ خانوادگی‌ ابتلا به‌ این‌ بیماری‌ را دارند) باید اقداماتی‌ در جهت‌ كاهش‌ مصرف‌ كافئین‌ صورت‌ گیرد


مبتلایان به فشارخون از مصرف غذاهای كنسرو شده بپرهیزند

مصرف غذاهای كنسرو شده باعث افزایش فشارخون می‌شود. به گزارش ایسنا واحد علوم پزشکی تهران به  غذاهای آماده كنسرو شده میزان زیادی نمك دارند كه مصرف آنها برای مبتلایان به فشارخون خطرناك است.
به گفته محققان این افراد باید پیش از مصرف غذاهای آماده با توجه به برچسب مواد غذایی، میزان نمك آن را بسنجند. سكته، نارسایی و حملات قلبی از مهمترین عوارض فشارخون زیاد است.

اثر پروتئین‌های شیر در كاهش فشار خون 


محققان اسپانیایی دریافته‌اند پروتئین‌های شیر به روشی مشابه با داروهای فشار خون عمل می‌كنند.
این مطالعه برای اولین بار ارتباط بین مصرف لبنیات كم چرب و فشار خون كم را در بیماران میانسال نشان داده است.
 نتایج فوق به منزله تاثیر مستقیم مصرف مواد لبنی بر فشار خون نیست. اما حداقل افرادی كه می‌خواهند از افزایش فشار خونشان جلوگیری كنند می‌توانند این مواد را در برنامه غذایی خود بگنجانند.
محققان می‌گویند شیر ، پروتئین‌های خاصی به نام «كازئین و پروتئین‌های آب‌پنیر ، دارد كه ممكن است مشابه داروهای كاهش دهنده فشار خون به نام آنزیم تبدیل كننده آنژیوتنسین یا بازدارنده‌های ACE عمل كنند.
بنابراین مصرف لبنیات كم چرب یكی از روش‌های كاهش فشار خون است اما پیش از هرگونه تغییر در رژیم غذایی با پزشكتان مشورت كنید.



***************************************

آموزش پخت ماهی

طعم واقعی ماهی را در این آموزشها بچشید !!

آموزش انواع غذاهای جدید و امروزی با ماهی

 

http://kharidha.org/


آیا می دانید


پزشکان مصرف مداوم  ماهی را توصیه نموده اند؟

آیا خواص ماهی و امگا ۳ موجود در آن را می دانید؟

اسید چرب امگا ۳ از دیابت نوع ۱ در کودکان جلوگیری می کند

مادران باردار با مصرف روغن ماهی از زود متولد شدن نوزاد جلوگیری می کنند

روغن ماهی موجب افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن می گردد

ماهی موجب سلامت و افزایش قدرت بینایی می گردد

ماهی از افسردگی و پریشانی جلوگیری می کند

قیمت : ۴۵۰۰ تومان            تعداد : ۲ سی دی

http://hamkaran.biz/product/buy.gif

 

برای خواندن اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.







طبقه بندی: تغذیه در بیماریها،
برچسب ها: تغذیه و فشار خون بالا، خوردن سیب‌زمینی به كاهش فشارخون كمك می‌كند، فواید دارویی انار، دیابت، قلب، خوردن سبزیجات فشار خون را كم می كند، افزایش فشار خون، كافئین، فشارخون،
[ پنجشنبه 25 فروردین 1390 ] [ 12:00 ] [ حمید بابوسن ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
موضوعات
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات