سایت تخصصی گیاهان دارویی.بزرگترین مرجع گیاهان دارویی. درمان ساده بیماریها با گیاهان دارویی.خواص میوه ها.خواص سبزی ها .داروهای گیاهی.اطلاعات دارویی.درمان لاغری.درمان چاقی.بیماریهای شایع.اخبار سلامت.اخبار پزشکی.تریاژ.
تندرستی را در طبیعت جستجو کنید 
قالب وبلاگ
نویسندگان
ابر برچسب ها
<>

نقش رژیم غذایی در آلرژی


 www.mihansalamat.ir


به طور کلی غذاهای زیر در افرادی که استعداد ابتلای به آلرژی دارند بیش از سایر غذاها ایجاد حساسیت می‌کنند:

شیرگاو، تخم‌مرغ، شکلات، کاکائو، ادویه‌جات، ماهی و غذاهای دریایی، غذاهای سرخ‌کرده، گوجه، پیاز، بادمجان، میوه‌جات ترش، توت‌فرنگی، آجیل، سبزیجات، گوشت گاو، سوسیس و کالباس، گندم و جو، حبوبات، سویا، انواع سس، کنسروها، نوشابه، خربزه، هندوانه، هلو، انگور و گوشت مانده.

بیماران معمولا نه به یک غذا بلکه به چند نوع غذا آلرژی دارند و هر نوع غذا هم می‌تواند چندین ماده حساسیت‌زا یا آلرژن در خود داشته باشد. لذا با نظر پزشک متخصص آلرژی، رژیم غذایی ویژه‌ای مشتمل بر: برنج، گوشت بوقلمون یا بره، روغن زیتون، سیب‌سفید (پخته شده)، سیب‌زمینی، ریواس و هویج (پخته شده) به مدت چند هفته تجویز می‌شود و چنانچه علایم آلرژی برطرف شد، غذاهای دیگر را یک به یک و هر کدام به مدت یک هفته (حداقل سه روز) به رژیم غذایی اضافه می‌کنیم؛ تا اگر علایم آلرژی مجددا پیدا شد، نوع غذایی را که حساسیت‌زاست تشخیص دهیم و از رژیم غذایی بیمار حذف کنیم.

 

 

مواد غذایى مفید براى پیشگیرى، كاهش علائم و درمان آلرژى


میوه هاى تازه، مركبات، سبزیجات تازه، آجیل خام، گوشت كم چرب، ماست كم چرب، حبوبات، برنج با سبوس، ذرت، گندم، لوبیا، باقلا، آب هویج، چغندر، كرفس، خیار، زنجبیل، پیاز، سیر، فلفل سیاه و قرمز باعث ترشح آنتى بادى به نام IgA از دستگاه گوارش مى شوند. این آنتى بادى با پوشاندن مواد غذایى آلرژى زا از طریق احاطه اطرافشان باعث جلوگیرى از بروز واكنش حساسیتى مى شوند.




طبقه بندی: تغذیه در بیماریها،
برچسب ها: تغذیه در آلرژی، تغذیه برای مبتلایان به آسم و آلرژی، تغذیه و سلامت، آلـــــــــرژی غذایی، تغذیه و پزشکی، درمان آلرژی با تغذیه مناسب، نقش رژیم غذایی در آلرژی، میوه‌جات ترش، توت‌فرنگی، آجیل، سبزیجات، گوشت گاو، سوسیس و کالباس، گندم و جو، حبوبات، سویا، انواع سس، کنسروها، نوشابه، خربزه، هندوانه، هلو، انگور، متخصص آلرژی، رژیم غذایی ویژه‌ای مشتمل بر: برنج، گوشت بوقلمون یا بره، روغن زیتون، سیب‌سفید (پخته شده)، سیب‌زمینی، ریواس، میوه هاى تازه، مركبات، سبزیجات تازه، آجیل خام، گوشت كم چرب، ماست كم چرب، برنج با سبوس، ذرت، گندم، لوبیا، باقلا، آب هویج، چغندر، كرفس، خیار، زنجبیل، پیاز، سیر، فلفل سیاه،
[ سه شنبه 16 فروردین 1390 ] [ 23:17 ] [ حمید بابوسن ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
موضوعات
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic