سایت تخصصی گیاهان دارویی.بزرگترین مرجع گیاهان دارویی. درمان ساده بیماریها با گیاهان دارویی.خواص میوه ها.خواص سبزی ها .داروهای گیاهی.اطلاعات دارویی.درمان لاغری.درمان چاقی.بیماریهای شایع.اخبار سلامت.اخبار پزشکی.تریاژ.
تندرستی را در طبیعت جستجو کنید 
قالب وبلاگ
نویسندگان
ابر برچسب ها
<>


مصرف میوه قبل از خواب برای روزه داران مهم است


 
 
آخرین غذای مناسب قبل از خواب برای روزه داران خوردن میوه است که ضمن کمک به هضم غذا، ترکیبات غذایی را که در طی روز از دست رفته به بدن برمی‌گرداند.
 

روزه آثار تعادلی برجسم وجان برای روزه داران دارد.
 
 برای استفاده مناسب از این ماه باید شرایطی ایجاد کنیم که ضمن استراحت به سیستم گوارش نیاز های غذایی بدن در حین روزه داری، تامین شود.
 مواد غذایی باعث حفظ نظم وتامین انرژی در بدن می‌شود، استفاده از ترکیبات غذایی مناسب در افطار وسحر تاثیر مناسبی در تامین انرژی بدن واستراحت به دستگاه گوارش را در بر دارد.
 
 استفاده از مایعات ولرم مثل شیر، چای کمرنگ وخرما مهترین نکته است که به روزه داران در سلامت دستگاه گوارش در ابتدای وعده افطار کمک می‌کند.
 
روزه دران باید سعی کنند که درزمان افطار از خوردن غذای حجیم اجتناب کنند و استفاده از مواد قندی مثل شیرنی زولبیا و قند‌های مصنوعی پرهیز شود.
 
 برای تامین انرژی مناسب در ماه رمضان وعده شام وسحر نیز باید مد نظر باشد ودر وعده شام نیز تنوع غذایی باید رعایت شود.
 استفاده از نان، غلات، شیر،لبنیات، میوه وسبزی وگوشت نیز جزء برنامه غذایی خانوارها قرار گیرد.
 
 میزان مصرف مواد غذایی باید به گونه‌ای باشد که قبل از خواب تخلیه از معده صورت گیرد واحساس سبکی به فرد روی دهد.
 
 ضمن توصیه به کاهش مصرف نوشیدنی‌ها خیلی سرد به روزه داران یاد آوردمی شویم  کسانی که مجبور هستند در ماه رمضان در آفتاب کار کنند ونمک بدن آنها در اثر تعریق از بین می‌رود ما بین افطار وسحر باید طوری برنامه ریزی کنند تا آب مورد نیاز بدن خود را از طریق نوشیدن آب به مقدار کافی تامین کنند.
  استفاده از مواد قندی در سحر توصیه نمی‌شود زیرا که مواد قندی به علت جذب سریع سبب احساس گرسنگی در فرد می‌شود.
 
بهترین غذایی که برای مقاومت بالای بدن در طی روزهای ماه رمضان در سحر توصیه می‌شود استفاده از مواد غذایی با فیبر بالا مثل نان است.
 
 اشتباه عامه مردم در مورد استفاده از غذای چرب در سحر این است که  در وعده سحر نباید غذای چرب وسنگین مورد استفاده قرار گیرد.
 
 یکی از دلایل بوی بد دهان در ماه رمضان سوختن چربی بدن است که این نباید در فرد نگرانی ایجاد کند.

زمانی آثار مثبت روزه گرفتن در فرد مثبت است که اضافه وزن در فرد روزه گیر ایجاد نشود.
 
ضمن تاکید بر عدم مصرف ادویه‌جات ونوشابه‌ها باید گفت مصرف میوه وسبزی‌ها جزء تاکیدات بهداشتی است وبرای جلوگیری از یبوست نیز مصرف آب وآلو توصیه می‌شود.




طبقه بندی: توصیه های پزشکی، دانستنیهای رمضان، تغذیه در ماه مبارک رمضان، اخبار سلامت،
برچسب ها: غذای مناسب قبل از خواب، ماه رمضان، وعده شام وسحر، وعده افطار، نان، غلات، شیر، لبنیات، میوه، سبزی، گوشت،
[ یکشنبه 16 مرداد 1390 ] [ 13:14 ] [ حمید بابوسن ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
موضوعات
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات