سایت تخصصی گیاهان دارویی.بزرگترین مرجع گیاهان دارویی. درمان ساده بیماریها با گیاهان دارویی.خواص میوه ها.خواص سبزی ها .داروهای گیاهی.اطلاعات دارویی.درمان لاغری.درمان چاقی.بیماریهای شایع.اخبار سلامت.اخبار پزشکی.تریاژ.
تندرستی را در طبیعت جستجو کنید 
قالب وبلاگ
نویسندگان
ابر برچسب ها
<>


نکات جالب و مفید بهداشتی




  *برای خانم‌هایی كه حسابی اعصاب‌شان به هم ریخته*
موز 

زمانی كه دیدید دكمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز.
تحقیقات نشان داده یك موز متوسط 105 كالری و فقط 14 گرم قند دارد.

همین مقدارشما را سیر كرده و قند خون را به شكل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30
درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند. این ویتامین باعث می‌شودمقدار سروتونین تولید شده مغز اندكی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوارو اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.

*اگر می‌خواهید سنگ نسازید*

زرد‌آلود 

هشت عدد زرد‌آلوی خشك حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی‌گرم سدیم و 325 میلی‌گرم
پتاسیم است كه همه این‌ها كمك می‌كنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نكرده و
از تشكیل سنگ‌های اگزالات كلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع سنگ‌های
كلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ كلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را دارید
بقیه میان وعده‌ها را حذف كنید و برگه زردآلو بخورید.

*اگر فشار خون‌تان بالاست*

كشمش

60 عدد كشمش تقریبا می‌شود یك مشت پر كه حاوی یك گرم فیبر و 212 میلی‌گرم پتاسیم است كه هردو برای كنترل فشار خون بالا در قالب یك رژیم غذایی توصیهمی‌شوند.

 مطالعات متعددی نشان داده كه پلی‌فنل‌های موجود در مواد‌غذایی مشتق ازخانواده انگور مثل همین كشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبی عروقی تاثیر بسزاییدارند از جمله كاهش فشار خون.

*اگر از سروصدای معده رنج می‌برید*

ماست 

یك فنجان و نیم ماست طبیعی (كم‌چرب/پروبیوتیك) غذا را به شكل موثری از دستگاهگوارش عبور می‌دهد. از سوی دیگر ماست‌های پروبیونیك قابلیت هضم غذا به‌ویژهلبنیات و حبوبات را در روده‌ها بهبود می‌بخشند. همان‌طور كه می‌دانید این غذاهاعامل ایجاد گاز در دستگاه گوارشی هستند و در نتیجه با خوردن ماست از این مزاحمتدور می‌مانید.

*اگر بیش از حد سرفه می‌كنید*

عسل بخورید

در مطالعه‌ای كه توسط دانشمندان آمریكایی انجام گرفته، مشخص شد 2 قاشقچای‌خوری عسل قهوه‌ای و غلیظ بسیار موثرتر از داروهای بدون نسخه ضد‌سرفه، شدت ودفعات سرفه‌های شدید را در كودكان كاهش می‌دهد. آنتی‌اكسیدان‌های موجود در عسلو عوامل ضد‌میكروبی موجود در آن التهاب بافت‌های گلو را كاهش داده و بیمار راآرام می‌كند. البته به شرطی كه عسل واقعا طبیعی باشد!

*اگر همیشه احساس خستگی می‌كنید*

فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید

فلفل دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C بهترینماده برای مقابله با استرس‌هایی است كه به واسطه رادیكال‌های آزاد ایجادمی‌شوند. از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف كردن خستگی، نقشی اساسی در سوخت وساز آهن برعهده دارد كه به بدن كمك می‌كند اكسیژن بیشتری وارد جریان خون شود.
كمبود اكسیژن یكی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است.

*اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید*

كلم 

مطالعه‌ای كه در سال 2002 در دانشگاه جانز‌هاپكینز صورت گرفته نشان داده، یكتركیب بسیار قدرتمند موجود در كلم به نام سولفورافان، هلیكو‌باكترپیلوری(باكتری عامل زخم معده و روده) را پیش از ورود به دستگاه گوارش تحت‌تاثیرخود قرار می‌دهد و از كار می‌اندازد و حتی شاید در پیشگیری از ایجاد سرطان‌هایدستگاه گوارش هم موثر باشد. یك فنجان پر از كلم 34 كالری دارد و 3 گرم فیبر و75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌كند.

*اگر مشكل سخت دارید*

انجیر 

4 عدد انجیر خشك 3 گرم فیبر دارد كه باعث تنظیم حركات روده بزرگ و دفع بهترمی‌شود. خوردن این میوه باعث پیشگیری از عود مجدد هموروئید می‌شود. همچنین اینمقدار انجیر 5 درصد پتاسیم و 10 درصد منگنز مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند.

*شكمت مشكل دارد؟*

ریحان 

مطالعات نشان داده، ماده شیمیایی اوژنول موجود در ریحان باعث از بین رفتن وپیشگیری دل درد، حالت تهوع، كرامپ‌های شكمی یا اسهال می‌شود. علت این موضوع ازبین رفتن برخی از باكتری‌ها از جمله سالمونلا و لیستریا توسط اوژنول است.اوژنول یك ماده ضد‌اسپاسم است كه می‌تواند باعث بهبود كرامپ‌های شكمی شود. هرطور كه دوست دارید ریحان را بخورید.

*اگر نمی‌توانید بخوابید*

بوقلمون 

حدود 85 گرم گوشت بوقلمون تقریبا حاوی كل تریپتوفان مورد نیاز روزانه بدن است.
اسید آمینه تریپتوفان ماده‌ای ضروری است كه باعث تولید سروتونین و ملاتونینمی‌شود كه هر دوی این‌ها باعث تنظیم خواب می‌شوند. مطالعات نشان داده افرادی كهاز بی‌خوابی یا كم‌خوابی رنج می‌برند دچار كمبود تریپتوفان هستند.

*اگر می‌خواهید از كسالت دور شوید*

ماهی تن 

85 گرم از ماهی تن كنسرو شده حاوی حدود 800 میلی‌گرم امگا3 است. محققانمعتقدند، امگا3 باعث رفع كسالت روحی و پیشگیری از اضطراب و بالارفتن روحیهمی‌شود. اسیدهای چرب موجود در ماهی، توسط متخصصان تغذیه با عنوان درمانی موثربرای افسردگی توصیف شده است. خوردن ماهی تن با مقدار كمی نان تاثیر بهتری داردچون كربوهیدرات موجود در نان، سروتونین خون را افزایش داده و باعث بهبود روحیهو دور شدن احساس كسالت می‌شود.

*اگر همیشه از حالت تهوع ناراحتید*

چای زنجبیلی

مطالعات متعددی نشان داده، یك‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل، نصف قاشقچای‌خوری ریشه خرد شده زنجبیل یا یك فنجان چای زنجبیل باعث كاهش حالت تهوع ناشیاز بیماری حركت و حالت تهوع سفر و بارداری می‌شود. محققان هنوز به‌درستینمی‌دانند چه ماده‌ای در زنجبیل باعث سركوب حالت تهوع می‌شود اما به‌هرحال اینماده بی‌خطر بوده و فاقد عوارض جانبی معمول داروهای ضد‌تهوع است (خشكی دهان وخواب‌آلودگی).

*معده‌ات می‌سوزد؟*

چای بابونه

چای بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش می‌شود. 2 قاشقچای‌خوری بابونه را به‌مدت 20 دقیقه در آب جوش دم كنید و كمی كه خنك شد میلكنید. برای برطرف شدن این مشكل لازم است چند بار در روز چای بابونه بخورید.



طبقه بندی: خواص میوه ها، خواص سبزی ها، گیاهان دارویی، دم کردنی ها،
برچسب ها: چای بابونه، ماهی تن، بوقلمون، ریحان، انجیر، فلفل دلمه‌ای قرمز، عسل، ماست، زرد‌آلود، موز، گیاهان، گیاهان دارویی، بیماریها، بیماری، درد، درمان درد،
[ سه شنبه 12 مهر 1390 ] [ 20:38 ] [ حمید بابوسن ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
موضوعات
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic