سایت تخصصی گیاهان دارویی.بزرگترین مرجع گیاهان دارویی. درمان ساده بیماریها با گیاهان دارویی.خواص میوه ها.خواص سبزی ها .داروهای گیاهی.اطلاعات دارویی.درمان لاغری.درمان چاقی.بیماریهای شایع.اخبار سلامت.اخبار پزشکی.تریاژ.
تندرستی را در طبیعت جستجو کنید 
قالب وبلاگ
نویسندگان
ابر برچسب ها
<>

www.mihansalamat.ir


استفاده از غذا در ایام امتحانات باید در وعده‌های متعدد و با حجم کمتری در هر وعده باشد تا قندخون فرد نیز در طی روز و زمان درس خواندن متعادل بماند.

 در شب قبل از امتحان بهتر است از دمنوش رقیق “عسل و نعناع” به جای کافئین به منظور افزایش هوشیاری استفاده کرد.


ارتباط مستقیم تغذیه بر عملکرد حافظه افراد وجود دارد لذا لازم است در ایام امتحانات دانش آموزان و دانشجویان رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنند تا بتوانند از حافظه خود حداکثر استفاده را داشته باشند.

استفاده از غذاهای پرحجم، چرب و نفاخ برای ایام امتحانات نامناسب می باشد. این غذاها مدت بیشتری در معده باقی می‌مانند که این امر خونرسانی به سایر قسمت‌های بدن از جمله سلول‌های مغزی را کاهش می‌دهد و خواب آلودگی را نیز در پی خواهد داشت. شیرمستی غذاهای سرخ کردنی، فست فود، کله پاچه و … را از جمله این غذاها دانست که مصرف آنها برای ایام امتحانات مناسب نیست.
استفاده از غذا در ایام امتحانات باید در وعده‌های متعدد و با حجم کمتری در هر وعده باشد تا قندخون فرد نیز در طی روز و زمان درس خواندن متعادل بماند.  در ایام امتحانات لازم است به منظور جلوگیری از افت فشار خون، آب کافی به بدن فرد برسد و همچنین از بروز گرسنگی پیشگیری شود.
خواب کافی نیز از دیگر اصول مهمی است که افراد باید در ایام امتحانات مد نظر داشته باشند و در خصوص کسانی که شب قبل از امتحان برای بیدار ماندن طولانی از کافئین استفاده می‌کنندباید گفت: مصرف این مواد ممکن است در کوتاه مدت تا حدی توان جسمی افراد را بالا ببرد اما به مرور باعث افت عملکرد سلول‌های مغزی خواهد شد.

توصیه می شود دم نوش رقیق نعناع و عسل  برای افزایش هوشیاری در ایام امتحانات نوشیده شود که اثر دائمی‌تری بر سلول‌های مغزی دارد.  استفاده از سیب قرمز و فلفل سیاه نیز در ایام امتحانات برای بهبود عملکرد حافظه مفید است.

وعده صبحانه قبل از امتحان از اهمیت خاصی بر خوردار است استفاده از شیره خرما و انگور، عسل، حلواشکری یا یک بشقاب فرنی همراه با بادام پودر شده برای این وعده مناسب است.  یک لیوان آب میوه طبیعی و لقمه نان و پنیر و گردو نیز برای وعده صبحانه قبل از امتحان مفید است.
استفاده از مواد غذایی چرب از جمله کره و خامه برای وعده صبحانه قبل از امتحان توصیه نمی‌شود.




طبقه بندی: خواص سبزی ها، گیاهان دارویی، دم کردنی ها، عسل،
برچسب ها: نوشیدنی مناسب برای شب امتحان،
[ دوشنبه 23 دی 1392 ] [ 13:44 ] [ حمید بابوسن ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
موضوعات
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات