سایت تخصصی گیاهان دارویی.بزرگترین مرجع گیاهان دارویی. درمان ساده بیماریها با گیاهان دارویی.خواص میوه ها.خواص سبزی ها .داروهای گیاهی.اطلاعات دارویی.درمان لاغری.درمان چاقی.بیماریهای شایع.اخبار سلامت.اخبار پزشکی.تریاژ.
تندرستی را در طبیعت جستجو کنید 
قالب وبلاگ
نویسندگان
ابر برچسب ها
<>

دلایل ریزش مو :

 

 ریزش مو  می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای مثال؛ بعضی بیماری‌ها و یا مصرف برخی از داروهای خاصّ مانند داروهای شیمی درمانی باعث ریزش مو می‌شوند.

امّا ریزش مو نیز ممکن است عامل ژنتیک داشته باشد و از یکی از والدین به ارث برسد.هر چند مو از سلول‌های مرده تشکیل شده، امّا در ظاهر انسان تاثیر مهمّ و قابل توجّهی دارد و البته یک فاکتور و عامل با اهمیّت در زندگی انسان محسوب می‌شود.

متأسفانه برخی از محصولات آرایشی و به ‌اصطلاح بهداشتی بیش از این که به موها سودی برسانند برای آن ها مضرّ هستند و این ضرر گاهی تا سال‌های سال باقی می‌ماند. استفاده از مواد نفتی مانند؛

 پارافین و یا روغن‌هایی که هیچ کس به جز تولید ‌کننده آن ها از ترکیبات و محتوای این مواد مطلّع نیست مانند واکس‌ها و کرم ‌های مو برای برخی افراد به ‌خصوص جوانان عادت و گاهی حتّی به یک ضرورت تبدیل شده است.

نکته جالب این است که؛ این مصرف کننده‌ها توقع ریزش و یا سفید شدن موهایشان را هم ندارند در حالی که استفاده از این مواد، هیچ خاصّیتی برای موها ندارد. از سوی دیگر، مصرف مواد غذایی فاقد کیفیّت مانند؛

چیپس و پفک و سایر تنقلات از این قبیل و یا غذاهای نا سالم مانند فست‌فودها و غذاهای چرب و سرخ کرده فاکتور دیگری است که سبب تشدید ریزش موها شده و سلامت آن ها را به خطر می‌اندازد. این قبیل خوراکی‌ها هیچ بار تغذیه‌ای ندارند و بدن را با کمبود ریز‌ مغذی‌ها مواجه می‌کنند.

یکی دیگر از عوامل مؤثر و مهمّ در ریزش و ضعف موها استعمال دخانیات است. کشیدن سیگار باعث جمع شدن چربی زائد در اطراف پیاز مو شده و مانع رسیدن مواد غذایی به آن می‌شود. یکی از چاره‌های مقابله با ریزش مو مصرف برنج به ‌طور صحیح است که البته کمتر خانواده‌ای پیدا می‌شود که برنج را با سبوس مصرف کند چون برنج با سبوس حاوی ویتامین‌های گروه ب است که تاثیر مفیدی برای رشد و حفظ موها دارد.

در این مقاله به ۵ نکته مهمّ برای کمک به حفظ موها و پیشگیری از ریزش مو اشاره شده که رعایت آن ها می‌تواند سودمند باشد:

۱- سعی کنید در برنامه غذایی خود از سبزیجات و میوه‌های تازه به مقدار زیاد استفاده کنید. به این منظور خوردن سبزیجاتی چون کرفس، جعفری، کاهو و اسفناج بیشتر توصیه می‌شود. گفتنی است اسفناج علاوه بر خاصّیت تقویت‌کنندگی رنگدانه‌های مو، یک منبع غنی از آهن است که باعث تقویت استخوآن ها، ناخن‌ها و موها می‌شود. اسفناج به تنهایی در بدن جذب پایینی دارد و باید برای اثرگذاری بیشتر همراه با آبلیمو و یا ماست مصرف شود.

۲- پس از حمام کردن اگر موهای شما خشک و پرحجم می‌شوند به جای ژل که باعث خفه شدن مو می‌شود از روغن‌های مفید و سالم گیاهی استفاده کنید. به علاوه به خاطر داشته باشید که هیچ روغنی نباید بیش از ۳ ساعت روی سر بماند و پس از آن باید به خوبی شسته شود.

۳- حنا برای مو، گیاه مفیدی است امّا تاثیر خود حنا با شامپوهای آن به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. اگر رنگ حنا به‌نظرتان ناخوشایند است می‌توانید از گیاهان بی‌رنگ‌کننده استفاده کنید.

۴- سبوس برنج نیز گیاه بسیار مفیدی است که می‌توان از دم‌کرده آن به جای چای برای تقویت موها استفاده کرد.

۵- از تماس گرد و خاک و دود زیاد به موها خودداری کنید که دشمن مو هستند.

در پایان نیز توصیه می‌شود حتّی الامکان به جای شانه پلاستیکی از شانه چوبی استفاده کنید. همچنین تا حد امکان از سشوار استفاده نکنید و درصورت ضرورت، حرارت آن بسیار کم باشد. به علاوه از شانه‌کردن موها در حمام بپرهیزید.




طبقه بندی: مقالات پزشکی، علل و درمان بیماریها،
برچسب ها: ریزش مو، حنا، سبوس برنج، گیاه، شامپو، ژل، اسفناج، جعفری، سشوار، کرفس، آب لیمو، روغن، سفید شدن مو، فست فود، کاهو، پیاز مو، ناخن، استخوان،
[ چهارشنبه 7 بهمن 1388 ] [ 21:02 ] [ حمید بابوسن ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
موضوعات
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات